dimarts, 17 de març del 2009

LA MIMOSA I EL 8 DE MARÇ


Quan jo era petita aquest dia el meu pare arribava a casa amb un gran ram de mimosa per a la mare, en treia una branca que donava a la meva germana i un branquilló per a mi.M'explicava que era el Dia Internacional dela Dona i el que implicava.

A Itàlia és costum obsequiar les dones amb la mimosa aquest dia.La tradició prové de l'any 1946 quan la Unió de Dones Italianes organitzava el primer 8 de març després de la Segona Guerra Mundial i van escollir aquesta flor com símbol. Floreix en aquest període i no suposa una despesa excessiva.

Després de la mort del pare mai més ningú no em va regalar un branquilló de mimosa.

Laura Trovo

2 comentaris:

M.Dolors Figueras i Montse Capellas ha dit...

Preciós aquest comentari. M'ha agradat molt coneixer aquest costum italià i crec que seria molt bo portar-lo a casa nostra.

Gràcies per explicar-nos aquesta vivència.

M. Dolors

maria ha dit...

Molt bonic!!!