dissabte, 31 de gener del 2009

ENS ASSEMBLEM A "L'HERBETA"?

Per què quan llegeixo cadascun dels textos que ens són lliurats per fer el treball setmanal, sempre, a més de trobar-los magnífics, em duen a fer alguna reflexió?

Està clar que puc fer-la i punt, però resulta que tinc un no sé què per dins que m’empeny a penjar-la al nostre bloc per si alguna persona de les que compartim curs m’ajuda a aprofundir-la. Anticipadament gràcies.

Doncs mireu “l’herbeta” que surt a Coratgia l’he trobat tan magnífica, tan “gran” que em suggereix:

a) Arranada, segada, escapçada. Quantes vegades en les vides de les persones succeeixen esdeveniments que els podríem assenyalar amb aquests qualificatius. L’herbeta malgrat tot això sobreviu amb triomfant coratgia.

b) Com pot oferir a cada sol ixent, gai i reentendrit, el candi i alegre somrís?, L’alegria de participar d’un nova albada, de veure el sol, ens hauria de portar a dir-li, molt bon dia amb un somrís i que aquest ens acompanyés tota la jornada.

c) Sento una dolça revinguda d’emoció davant d’aquell vívid serrellet d’herba fina. Quina força transmet aquesta petita herbeta. M’adono que no cal pas ser molt important, tenir molta visibilitat, per arribar a transmetre una onada d’admiració càlida, punyent i confortadora.

d) L’herbeta inadvertida de tothom, trepitjada per tothom. Passar inadvertit no pressuposa no ser-hi; ser trepitjada tampoc ho podem entendre com desaparèixer, ans al contrari “l'herbeta”, “les persones” hem de saber perdonar totes les crueltats del destí i oblidar-les per oferir al món, una entendridora esma de bellesa.

* * * * * *

Disculpeu si avui això sembla més aviat un examen de consciència, però malgrat aquesta coincidència, la lectura d’aquest text és el que m’ha inspirat i m'ha agradat aprofundirhi.

M Dolors Figueras

1 comentari:

Raimunda ha dit...

La teva reflexió del text de Coratgia m'ha reafirmat l'opinió que tinc de tu:
La profunditat dels teus pensaments,el saber treure el suc dels textos fins l'última gota,la bellesa i la claretat de les teves paraules; el coneixement de la vida,comparacions saviament traslladades a la vida quotidiana;el saber transmetre d'una manera màgica tot el que ens vols ensenyar...
La teva reflexió m'ha emocionat.Gràcies les teves classes són un regal meravellós. Raimunda